جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی نمونه برداری پستان

سونوگرافی نمونه برداری پستان

نمونه برداری پستان

نمونه برداری از پستان یا بیوپسی برست با هدایت سونوگرافی، از امواج صوتی برای کمک به تعیین محل توده یا ناهنجاری و برداشتن نمونه بافت، برای بررسی زیر میکروسکوپ استفاده می کند. این روش نسبت به بیوپسی جراحی کمتر تهاجمی است، جای زخم کمی به جا می گذارد و شامل قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان نمی شود.

برای این سونوگرافی لباس راحت و گشاد بپوشید. ممکن است لازم باشد تمام لباس ها و جواهرات را در ناحیه مورد بررسی خارج کنید یا لباس مخصوصی را به تن کنید. قبل از بیوپسی با سوزن، پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، از جمله مکمل های گیاهی، مطلع کنید. هر گونه آلرژی به خصوص به بیهوشی را فهرست کنید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند سه تا پنج روز قبل از عمل، مصرف آسپرین، داروهای رقیق‌کننده خون یا برخی مکمل‌های گیاهی را متوقف کنید. این به کاهش خطر خونریزی کمک می کند. ممکن است بخواهید بعد از آن از شخصی بخواهید که شما را به خانه برساند، به خصوص اگر آرامبخش دریافت کنید.

نمونه برداری از پستان معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. شما به صورت دراز کشیده روی میز معاینه قرار می گیرید یا کمی به پهلو می چرخید. پزشک یک بی حس کننده موضعی را به پوست و عمیق تر به سینه تزریق می کند تا آن را بی حس کند. با فشار دادن مبدل به پستان، سونوگرافیست یا رادیولوژیست محل ضایعه را مشخص می کند. پزشک در محلی که سوزن بیوپسی را در آن وارد می کند، سوراخ بسیار کوچکی در پوست ایجاد می کند. رادیولوژیست، محل ضایعه را با پروب اولتراسوند بررسی می کند، سوزن را وارد کرده و مستقیماً به داخل توده پیش می برد و نمونه برداری را انجام داده، برای آزمایشگاه پاتولوژی ارسال می کند.