جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی محل بارداری ، اوایل بارداری

سونوگرافی سن و بارداری سونوگرافی محل بارداری یا سونوگرافی گزارش محل بارداری، یک تکنیک تصویربرداری با استفاده از امواج فراصوتی است که برای ارزیابی و بررسی جزئیات مربوط به محل بارداری در رحم زن باردار به کار می‌رود. در این تکنیک، امواج فراصوتی از طریق نواحی بافتی از جمله شکم و رحم عبور کرده و تصاویری از ساختارهای داخلی رحم و جنین را ایجاد می‌کند. به طور نرمال جنین در داخل حفره رحم جایگیزنی و رشد میکند. در موارد نادر جنین در خارج از حفره رحم رشد میکند که برای مادر خطر جانی دارد و تشخیص زودهنگام در هفته های پایین بارداری بسیار مهم میباشد.

پنج هفتگی زودترین زمانی است که یک سونوگرافی بارداری می تواند انجام شود. این سونوگرافی اغلب واژینال است زیرا سونوگرافی شکمی شواهدی از بارداری در این سن بارداری را نشان نمی دهد. در این زمان ساک بارداری طی سونوگرافی واژینال رویت می شود. این ساک، ساختاری است که جنین درون آن رشد خواهد کرد و اغلب قبل از دیده شدن خود جنین،دیده می شود.حدود شش الی هفت هفتگی بارداری، سونوگرافی شکمی، ساک حاملگی را نشان داده و سونوگرافی واژینال تصاویری از جنین در حال رشد را نمایان می کند. در این زمان پزشک شما می تواند محل جنین را داخل رحم ببیند و بررسی کند که آیا جنین در محل مناسب و سالمی قرار گرفته یا بارداری خارج از رحم اتفاق افتاده است.

سونوگرافی واژینال در این سن بارداری تصاویری از ضربان قلب جنین را نشان می دهد. در این زمان است که شما متوجه می شوید بارداری تان تک قلو است یا چند قلو.حدود هشت هفته است که تصاویر سونوگرافی جزییات بیشتری از بارداری را نشان می دهند. ضربان قلب به وضوح قابل بررسی است و جوانه های دست و پای جنین شما رویت می شوند.در کلینیک رادیولوژی نیکو تمامی این خدمات با پیشرفته ترین تجهیزات و مجرب ترین متخصصین در حال انجام میباشد.