جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی بررسی ذخیره تخمدان

سونوگرافی بررسی ذخیره تخمدان

بررسی ذخیره تخمدان

در تخمدان های دستگاه تناسلی زنان، فولیکول تخمدان، کیسه ای پر از مایع است که حاوی یک تخمک نابالغ یا بالغ است. در طی تخمک گذاری، یک تخمک بالغ از فولیکول آزاد می شود. در حالی که چندین فولیکول در هر چرخه شروع به رشد می کنند، به طور معمول فقط یک تخمک تخمک گذاری می کند (به ندرت بیش از یک تخمک آزاد می شود که پتانسیل دوقلوها را افزایش می دهد). پس از تخمک گذاری، فولیکول به جسم زرد تبدیل می شود.

شمارش فولیکول های آنترال از طریق سونوگرافی ترانس واژینال انجام می شود، گاهی اوقات بین روز 2 و 5 سیکل. این سونوگرافی ممکن است به عنوان بخشی از یک آزمایش باروری انجام شود. یا ممکن است قبل از چرخه درمان باروری درخواست داده شود. در طول این آزمایش، پزشک شما به هر تخمدان نگاه می کند و تعداد فولیکول های اندازه گیری بین 2 تا 10 میلی متر را می شمارد. پزشکتان این تست را انجام می دهد برای اینکه: ذخایر تخمدان را ارزیابی کنید، نارسایی اولیه تخمدان را تشخیص دهید، کمک به تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک

تصوری از وضعیت باروری خود نسبت به سن خود داشته باشید (چه تعداد فولیکول های شما بیشتر، کمتر یا تقریباً یکسان در مقایسه با سایرین هم سن شما باشد)

https://www.verywellfamily.com/follicle-female-reproductive-system-1960072