جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی رشد جنین و داپلر


سونوگرافی رشد جنین و داپلر

سونوگرافی رشد جنین و بررسی جریان خون جنین یک روش سونوگرافی است که با استفاده از امواج فراصوتی برای بررسی رشد و توسعه جنین و همچنین بررسی جریان خون در ساختارهای جنینی در دوران بارداری استفاده می‌شود. این روش با استفاده از تصاویر سونوگرافی جنین و ساختارهای جانبی آن، امکان ارزیابی دقیق‌تر و جزئی‌تری از رشد و توسعه جنین را فراهم می‌کند. سونوگرافی بررسی جریان خون جنین با استفاده از تکنیک داپلر انجام می‌شود. این تکنیک به اندازه‌گیری سرعت جریان خون در عروق جنینی کمک می‌کند و می‌تواند اطلاعاتی درباره عملکرد قلبی جنین و جریان خون در رگ‌ها، عروق و ساختارهای جنینی مانند جفت ارائه دهد. این اطلاعات می‌تواند به پزشک در ارزیابی و مدیریت بارداری و جنین کمک کند و انواع مشکلات جنینی مانند اختلال در خونرسانی جفت را مشخص کند.

 

در اسکن رشد ما همچنین قادر به اندازه گیری تقریبی پارامترهای مهم رشد جنین شما مانند اندازه گیری دور سر، اندازه گیری دور شکم و اندازه گیری طول استخوان ران هستیم. این اطلاعات به ما کمک می کند تا وزن تخمینی ای از جنین داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که رشد جنین در مسیر زایمان قرار دارد. ما همچنین می‌توانیم با بررسی تنفس، حرکت، تن عضلانی و حجم مایع آمنیوتیک در اطراف جنین، سلامت او را در طول این اسکن بررسی کنیم. گزارش های ما شامل نمودارهای صدکی برای پارامترهای رشد طبیعی جنین در اواخر بارداری است. این نمودارها کمک می کند ما تشخیص دهیم که آیا رشد جنین شما در محدوده طبیعی قرار دارد یا خیر و مشکلات مهم بارداری را نیز شناسایی می کند. در بیشتر موارد همه چیز در مسیر درست قرار دارد، اما اگر در طول این اسکن هر گونه ناهنجاری مشخص شود، به پزشک متخصص ارجاع داده می شوید.

سونوگرافی رشد جنین در هفته 20-40 بارداری یک اسکن نسبتا روتین است. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اسکن را برای شما ضروری کند از جمله:

1. پزشک شما نگران رشد جنین شما (بسیار کوچک یا خیلی بزرگ بودن آن) باشد.

2. خود شما نگران سلامتی جنین خود باشید.

3. دوقلو باردار باشید.

4. در سه ماهه سوم خونریزی داشته باشید. (این طبیعی است، با این حال برای بررسی سلامت جنین شما سونوگرافی لازم است).

5. موقعیت جفت شما باید تحت نظر باشد.

6. سلامت جنین شما نیاز به نظارت مداوم دارد.

7. شما قبل از بارداری یا در دوران بارداری دارای یک وضعیت پزشکی مانند فشار خون بالا باشید.

ما در کلینیک نیکو در ارزیابی جنین‌های دارای محدودیت رشد تخصص ویژه‌ای داریم و در صورت وجود نگرانی، می‌توانیم اطلاعات لازم را در اختیار پزشک متخصص زنان و زایمان، یا پریناتولوژیست شما برای مدیریت بهتر بارداریتان، قرار دهیم. اگر عامل خطر دیگری در اوایل بارداری مشخص شد، اسکن رشد جنین در سه ماهه سوم ممکن است برای بررسی عارضه و برنامه ریزی برای زایمان توصیه شود.