جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی بیوپسی ترنس رکتال

بیوپسی ترانس رکتال

اسکن اولتراسوند ترانس رکتال (TRUS) معاینه غده پروستات با استفاده از سونوگرافی است. ممکن است پزشک در طول این آزمایش از بافت پروستات نمونه برداری کند. این بیوپسی با هدایت TRUS است و می تواند به تشخیص سرطان پروستات کمک کند. شما معمولا قبل از بیوپسی با هدایت TRUS یک اسکن MRI انجام می دهید. اسکن ام آر آی به پزشک شما کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا به بیوپسی نیاز دارید یا خیر و از کجا بیوپسی ها را بگیرید.

معمولاً این سونوگرافی را در بخش سرپایی با استفاده از بی حسی موضعی انجام می دهید. به ندرت ممکن است آن را در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی داشته باشید. در این صورت شما خواب هستید و چیزی احساس نمی کنید.برای جلوگیری از ایجاد عفونت، پس از بیوپسی آنتی بیوتیک مصرف می کنید. پزشک در مورد زمان و مدت زمان مصرف آنتی بیوتیک توضیح خواهد داد.

وقتی برای قرار ملاقات می روید، باید مطمئن شوید که روده شما خالی است. ممکن است برای تخلیه روده نیاز به تنقیه داشته باشید. تنقیه مایعی است که در مجرای پشتی خود (رکتوم یا مقعد) قرار می دهید. یا ممکن است یک داروی مایع برای قورت دادن روز قبل داشته باشید. پس از مصرف دارو باید چند ساعت در نزدیکی توالت بمانید.

https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/tests-and-scans/transrectal-ultrasound-guided-trus-biopsy