جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی آندومتریوز و چسبندگی

سونوگرافی اندومتریوز

سونوگرافی اندومتریوز چیست؟

سونوگرافی اندومتریوز یک روش تصویربرداری است که به پزشک شما کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا شما آندومتریوز دارید یا خیر. با آندومتریوز، تکه‌های بافتی که رحم شما را می‌پوشانند (آندومتر) می‌توانند در مکان‌هایی خارج از رحم مانند تخمدان‌ها، مثانه و روده‌ها ظاهر شوند. این بافت خارج از محل آندومتر می تواند ملتهب شود، به کیست هایی به نام اندومتریوم تبدیل شود و علائم ناخوشایندی مانند گرفتگی دردناک قاعدگی ایجاد کند.

سونوگرافی اندومتریوز از طریق واژن انجام شده و می تواند به پزشک شما کمک کند تا بافت و کیست هایی را که ممکن است نشانه اندومتریوز باشند شناسایی کند. این یک روش تصویربرداری ساده و ایمن است که اگر علائم مرتبط با آندومتریوز را تجربه می کنید، ممکن است درخواست داده شود.

سونوگرافی تمام اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص آندومتریوز را ارائه نمی دهد  در واقع یک سونوگرافی نرمال، آندومتریوز را غیرمحتمل نمی‌کند. اما می‌تواند سرنخ‌هایی ارائه دهد که پزشک شما می‌تواند از آنها برای تصمیم ‌گیری در مراحل بعدی هنگام تشخیص استفاده کند. سونوگرافی می تواند اطلاعاتی را ارائه دهد که پزشک شما از آنها برای پیشنهاد درمان نیز استفاده می کند.