جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت

سونوگرافی تعیین جنسیت

برای تعیین جنسیت جنین در پایان سه ماهه اول و در سه ماهه دوم می توان از سونوگرافی استفاده کرد. اگر نمی‌خواهید جنسیت نوزادتان را بدانید، یا اگر می‌خواهید هنگام تولد نوزاد غافلگیر شوید، قبل از انجام سونوگرافی، به پزشک سونوگرافی خود اطلاع دهید  دقت در تعیین جنسیت کودک با افزایش سن بارداری شما افزایش می یابد. دقت می تواند از 70.3% در 11 هفته تا 98.7% در 12 هفته و تا حدود 100% در 13 هفته متغیر باشد.

 یازده هفته زودترین زمانی است که تعیین جنسیت با سونوگرافی و با استفاده از روشی به نام “تئوری نوب” انجام می شود. همه نوزادان دارای برآمدگی تناسلی هستند که به آن اصطلاحا “نوب” می‌گویند که بین پاها دیده می‌شود. نوب معمولاً در حدود 11 تا 13 هفته ایجاد می شود. بر اساس تئوری نوب، اگر غده به زاویه ای بیش از 30 درجه در مقابل ستون فقرات قرار گیرد، نوزاد مذکر است. اگر نوک آن موازی با ستون فقرات باشد یا در زاویه کمتر از 10 درجه در برابر ستون فقرات قرار گیرد، نوزاد دختر است.

حتی اگر میزان دقت از 12 هفتگی به بعد بالا باشد، سونوگرافی یک روش 100٪ دقیق و بدون خطا برای تشخیص جنسیت کودک شما نیست. اما این یک روش کم خطر و بدون عوارض است. و بسیار مهم است که با چه دستگاهایی و توسط چه متخصصینی انجام شود.

 در کلینیک رادیولوژی نیکو تمامی سونوگرافی ها با پیشرفته ترین دستگاه ها و مجرب ترین متخصصین انجام می شوند. سونوگرافی جنین بیشتر به دلایل پزشکی انجام می شود. در حالی که فهمیدن جنسیت کودک و گرفتن عکس و فیلم برای بردن به خانه ، باید به عنوان یک مزیت ثانویه در نظر گرفته شوند.