جستجو
جستجو در سایت

سونوگرافی بیوپسی ترنس پروستات

بیوپسی پروستات (از طریق پشت پروستات)

بیوپسی پروستات به روش transperineal یک بیوپسی سوزنی برای جستجوی سلول های سرطانی در پروستات است که به تشخیص سرطان پروستات کمک می کند. پزشک یک سوزن را از طریق پوست پشت بیضه ها (پرینه) وارد پروستات می کند. آنها تعدادی نمونه می گیرند که به آزمایشگاه ارسال می شود. در آزمایشگاه، پزشک متخصص نمونه ها را زیر میکروسکوپ بررسی می کند.

پزشک یک سوزن را از طریق پوست پشت بیضه ها (پرینه) وارد پروستات می کند. تعدادی نمونه می گیرد که به آزمایشگاه ارسال می شود. در آزمایشگاه، پزشک متخصص نمونه ها را زیر میکروسکوپ بررسی می کند.

معمولاً این آزمایش را در بخش سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می دهید. گاهی اوقات، ممکن است آن را در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی داشته باشید.در این صورت شما خواب هستید و چیزی احساس نمی کنید. اگر تحت بی حسی موضعی قرار می گیرید، پزشک یک بی حس کننده در پرینه اعمال می کند و چند ثانیه قبل از اینکه ناحیه بی حس شود، احساس نیش زدن می کنید. سپس یک پروب سونوگرافی را در مقعد شما قرار می دهد تا غده پروستات را نشان دهد.

از سونوگرافی برای هدایت سوزن بیوپسی از پرینه و داخل پروستات استفاده می شود. پزشکان همچنین ممکن است از نتایج اسکن MRI برای کمک در تعیین محل نمونه برداری استفاده کنند. سپس تعدادی نمونه می گیرند. انجام بیوپسی ترانس پرینال معمولاً حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.